Tuesday 28 April 2009

Ein UFO weniger / Ett UFO mindre

Ich habe mir eine Prymzange gekauft, um Druckknöpfe zu befestigen und konnte nun endlich das "Batterl" für little I fertigstellen. Das Befestigen mit Zange geht viel einfacher und besser als mit Hammer. Trotzdem habe ich es geschafft einen Druckknopf zu zerstören, weil ich einen Teil verkehrt in die Zange gelegt habe... Leider habe ich kein Bild mit Druckknopf, darum kommt hier eines, das das UFO (= unfinished object) zeigt.
Schnitt und Modell: inspiriert vom Villervalla-Batterl, das ich im Herbst gekauft habe.
Stoff: von einem T-Shirt, das mir nicht mehr gepasst hat.



Jag har köpt en Prymtång för att fästa tryckknappar och nu kunde jag äntligen färdigställa little I's haklapp. Det är mycket enklare och ger bättre resultat att fästa tryckknappar med tång än med hammare. Ändå lyckades jag förstöra en tryckknapp eftersom jag la en del upp och nervänd i tången... Tyvärr har jag inget kort på den färdiga haklappen så ni får hålla till godo med ett kort på UFO:n (= unfinished object).
Mönster och modell: inspirerad av Villervalla haklappen som jag köpte i höstas.
Tyg: från en gammal t-shirt som inte längre passade mig.

No comments:

Post a Comment