Monday 20 April 2009

Neuzugang / Nykommling

Zu Ostern habe ich mir eine neue Nähmaschine gekauft, genauer gesagt eine Overlock. Aus Platzgründen wählte ich eine kombinierte Overlock/Coverlock und habe mich natürlich ausgerechnet in das teuerste Modell - Baby Lock Evolve - verliebt. Bin sehr zufrieden mit der einfachen Handhabung und der Technikfreak in mir findet das Jet-Air-Einfädelsystem toll :)
Kann jedoch jetzt schon sagen: Wenn man den Platz dafür hat, soll man sich lieber zwei separate Maschinen zulegen. Denn das Umbauen von der Overlock zur Coverlock (und da in erster Linie das Nadeln umsetzen) wird schnell langweilig.

I påskas köpte jag äntligen min första overlock! Eftersom jag inte har plats för fler symaskiner valde jag en kombinerad overlock/coverlock och föll naturligtvis för den dyraste modellen - Baby Lock Evolve. Jag är mycket nöjd med den enkla hanteringen och eftersom jag är teknikfreak älskar jag naturligtvis luftträdningssystemet :)
Kan dock säga redan nu: Har man tillräckligt med plats ska man hellre köpa två separata maskiner. Att bygga om från overlock till coverlock (och då framför allt att byta plats på nålarna) tröttnar man snabbt på.

No comments:

Post a Comment