Friday 5 June 2009

Galleri Hemsytt

Wie ihr vielleicht schon wisst, hatte Galleri Hemsytt (übers. Gallerie Selbstgenäht) letztes Wochenende geöffnet. Ich war am Sonntag dort und habe dieses hübsche Kleid von [M]an[M]ade ergattert. Ich habe den Stoff schon früher auf ihrem Blog gesehen, und was soll ich sagen – es war Liebe auf den ersten Blick! Deshalb war ich sehr froh, dass das Kleid am Sonntag noch nicht verkauft war. Das Kleid hat Größe 86/92 aber es wirkt sehr groß, weshalb ich hoffe, dass es little I nächstes Jahr passt. Für den heurigen Sommer hat sie nämlich schon mehr Kleider als es Sonnentage gibt…

PS. Auch little I gefällt dieser Stoff sehr gut - als ich ihr das Kleid gezeigt habe, wollte sie es gar nicht mehr hergeben!


Som ni kanske vet hade Galleri Hemsytt sina portar öppna i helgen. Jag var där i söndags och la vantarna på denna fina klänning som
[M]an[M]ade har sytt. Jag har tidigare sett detta tyg på hennes blogg och vad ska jag säga – det var kärlek på första ögonkastet! Så jag är väldigt glad över att klänningen fanns kvar när jag var på Galleri Hemsytt i söndags. Klänningen är i storlek 86/92 men den verkar ganska stor, så jag hoppas att little I kan ha den nästa år. För denna sommar har hon nämligen redan fler klänningar än vad det finns soldagar…

Ps. Även little I tycker mycket om detta tyg - när jag visade henne klänningen ville hon sedan inte släppa den.

No comments:

Post a Comment