Tuesday 1 September 2009

Endlich! / Äntligen!

Diese Hose habe ich zugeschnitten, als wir die heißesten Tage dieses Sommers hatten. Erst jetzt hatte ich Zeit, sie fertig zu nähen :-(
Abgesehen davon, dass little I sie jetzt nur herinnen tragen kann, bin ich aber sehr zufrieden damit. Denn die Streifen passen an fast allen Nähten genau zusammen und das, obwohl ich diesmal die Hosenbeine zuerst genäht und dann erst die vordere und rückwärtige Mitte geschlossen habe. Die Hose passt little I gut und hat auch genau die Länge, die ich mir vorgestellt habe. Ich habe auch zum ersten Mal meine Etiketten verwendet, die ich bei minanamnband.se gekauft habe. Leider sieht man sie auf dem Foto nur unscharf.


De här byxorna klippte jag till när det var som varmast i sommar. De blev inte klara förrän nu :-(
Bortsett från att little I bara kan använda de inomhus, är jag mycket nöjd med dem. Ränderna matchar nästan exakt vid alla sömmar trots att jag denna gång sydde ihop benen först innan jag sydde ihop grensömmen. Byxorna passar little I bra och har precis den längden som jag hade tänkt mig. Jag använde också för första gången namnbanden som jag köpte från minanamnband.se. Tyvärr ser man namnlappen inte tydligt på kortet.

2 comments:

  1. Meh!
    Jag schabblade precis bort min kommentar!
    Tightsen är jättefina och ännu är det ju varmt om dagarna så då funkar de ännu ute.
    Jag tycker randiga kläder är jättefina, trist att det ska vara så jobbigt att mönsterpassa :D

    ReplyDelete
  2. Tack! Håller med om att ränder är väldigt fina men svåra att mönsterpassa. Har du sytt mycket på sistone?

    ReplyDelete