Tuesday 26 January 2010

Puppenhaube & Puppensocken / Dockmössa & dockstrumpor

Habe es auch über Weihnachten nicht geschafft, etwas zu
nähen :-( Dafür habe ich aber "fleißig" gestrickt - und zwar im Miniaturformat. Das Resultat: Eine (etwas zu klein geratene) Haube und ein Paar Socken für little I's Puppe.
Schnitt: selbst erarbeitet.
Material: Wollreste, die ich mal von meiner Mama bekommen habe.
Plus: Als little I meine neubegonnene Strickerei sah, sagte sie gleich: "Puppe!" - wahrscheinlich, weil sie die Wolle schon vom Puppenpulli kannte.


Även under julledigheten lyckades jag inte att sy
någonting :-( Däremot så stickade jag "flitigt" - i miniaturformat.  Resultatet: En (aningen för liten) mössa och ett par strumpor för little I's docka.
Mönster: Eget. 
Material: Garnrester som jag har fått från min mamma. 
Plus: När little I såg den påbörjade stickningen sa hon: "Docka!" - förmodligen för att jag använde samma garn som till docktröjan.
  

No comments:

Post a Comment