Saturday 14 August 2010

Für meine Nichte / För min systerdotter

Ich bin vor kurzem Tante geworden und da konnte ich es natürlich nicht lassen, ein paar Geschenke für meine Nichte zu nähen: einen Body im Kaninchenstoff und ein Stoff-Kaninchen.
Schnitt: das Kaninchen habe ich selbst entworfen und für den Body habe ich denselben Schnitt wie hier verwendet.
Material Body: grüner Kaninchenstoff mit rotem Druck und roter Interlock von Jnydesign und rote Prym-Druckknöpfe von Bibbis Textil.
Material Kaninchen: gestreifter und gelber Nicki von Hilco (gekauft bei Nea Nobelle und Watte von Panduro.
Plus: Die 4-fach statt 3-fach gefaltete Kante und die farblich passenden Druckknöpfe statt den gewöhnlichen metallfarbenen geben diesem Body ein viel professionelleres Aussehen als meinem ersten Body, aber...
Minus: ...die Druckknöpfe halten nicht besonders gut an den stellen, wo 5 Lagen Stoff dazwischen liegen :-(




Jag blev nyligen moster och kunde naturligtvis inte låta bli att sy några presenter till min systerdotter: en body i kanintyget och en tygkanin.
Mönster: kaninen ritade jag själv och för bodyn använde jag samma mönster som här.
Material body: limegrönt kanintyg med rött tryck och röd interlock från Jnydesign samt röde Prym-tryckknappar från Bibbis Textil.
Material kaninen: randig och gul velour från Hilco (köpt hos Nea Nobelle och fyllnadsvadd från Panduro.
Plus: Det fyrdubbelt i stället för tredubbelt-vikta kantbandet och de matchande röda tryckknapparna i stället för de vanliga metallfärgade ger denna body ett mer professionellt utseende än min första body, men...
Minus: ...tryckknapparna håller inte speciellt bra när man sätter de genom 5 lager tyg :-(

1 comment: