Friday 18 September 2009

Hauben & Schals / Mössor & Dregelscarves

Ich wollte schon seit Langem probieren, eine Haube für little I zu nähen, aber ich habe noch nie die Zeit dafür gefunden. Damit sie nicht erst im Frühling eine neue Haube bekommt, habe ich bei jemandem bestellt, der gut ist im Haubennähen - nämlich LiEmEl. Sie hat viele verschiedene Haubenmodelle und außerdem Stoffe, die ich selbst nicht habe.
Sie fertigte eine Slimfit-Haube im orangen Kaninchenstoff, eine Winterhaube im blauen Wolkenstoff und passende Schals dazu. Heute sind sie angekommen und sie sind super! So schön und hervorragend genäht!
Vielen Dank, LiEmEl!
Leider war mein Fotomodell nicht besonders kooperativ, darum konnte ich es nicht mit den neuen Hauben und Schals fotografieren. Aber wenn ihr neugierig seid, könnt ihr die Sachen hier sehen.
...Und der Wolkenstoff von JNYdesign ist so herrlich, dass ich überlege, ob ich ihn nicht doch kaufen soll. Aber da muss ich mich wohl beeilen ;-)

Jag har länge tänkt att jag ska prova att sy en mössa till little I men aldrig fått tid att göra det. För att hon inte ska behöva vänta till våren innan hon får en ny mössa, beställde jag i stället mössor av någon som är duktig på att sy sådana - nämligen LiEmEl. Hon har många olika mössmodeller att välja emellan och dessutom tyger som jag själv inte har.
Det blev en slimfit-mössa i det orange kanintyget och en vintermössa i det blå molntyget samt matchande dreglisar till båda. Idag kom de och de är härliga! Så fina och välsydda!
Stort tack, LiEmEL!
Tyvärr var inte min modell speciellt samarbetsvillig så jag fick inga foton på henne i de nya plaggen. Men om ni är nyfikna kan ni se de här.
...Och JNYdesigns molntyg är så härligt att jag funderar på om jag inte ska beställa lite av det i varje fall. Men då får jag nog skynda mig ;-)

1 comment:

  1. guuud jag hade helt missat att du sydde själv =)
    känner mej om än ännu mer smickrad att jag fick sy till din dotter då!!=)
    o tack för dom underbara o värmande orden, taaaack!!

    ReplyDelete